Škoda Favorit

Zdravím všechny ve spolek. Dneska se podíváme na již historické auto, které bylo ve své době jedno z mnoha těch lepších aut. Dneska o něj už pomalu nikdo ani nezavadí, natož aby do něj nasedl. Na svou dobu měl poměrně dobré vybavení, avšak postrádal klimatizaci a další přednosti nových aut. Přesto na ježdění a parkování postačil bohatě, respektive pro ty, kteří nechtějí nechávat na veřejnosti lepší auta.
Sám jsem v tomto autě mnoho led seděl a kochal se jeho poměrně nedostatečnou výbavou. Mezi jeho přednosti patří poměrně malá spotřeba, docela velký kufr. Jeho záporů je však už o mnoho více. Podíváme se na to z pohledu nových aut a zjistíme, že mu chybí klimatizace, airbagy, elektrická okna a dalších mnoho věcí.
Co jsem se v našem favoritu najezdil.. to bylo kilometrů, že to nikdy nedokáži spočítat. Byť náš neobsahoval rádio a bylo slyšet jen nárazů kol o silnici a poměrně hlučný motor, i přesto se s ním dokázalo vyžít.
Když se podíváme na foto tohoto auta, připomene vám svých vzhledem takového "brouka" který se na vás usmívá, alespoň z mého pohledu. Roky produkce tohoto auta byly 1988-1995. Výroba probíhala ve městech Mladá Boleslav a Vrchlabí. Druh pohonu je pouze pohon předních kol. Výkon je kolem 40,43,46,50 kW, motor měl řadový, počet válců 4 a objem 1289 l. Na 100km/h dokázal zrychlit během 14. vteřin a objem nádrže měl 47l.



Přidat komentář
Poslední komentáře