V dnešní recenzi se opět podíváme na automobil, který účinkoval v soutěži, tzv. skupina B. Reakci pro vznik tohoto modelu byl automobil Lancia Stratos od italského výrobce automobilů, který jak víme bodoval na prvních příčkách. Renault 5 Turbo byl představen v roce 1978, závodit začal až o dva roky později.
O design se postarali Bertone s Marc Deschamps. Změny byly provedeny v tom, že motor se přesunul doprostřed automobilu, za zadní sedadla, v předu byla rezerva a chladící komponenty. Karosérie narostla o celých 25 cm do šíře. Renault vsadil na koncepci pohonu zádních kol, na pevném povrchu dosahovaly výborných výsledků. Zadní kola byla poháněna přeplňovanou pohonnou jednotkou o objemu 1379 až 1526 ccm, s výkonem 247 koní, která čase vzrostl na hodnotu 355 koní. O stabilitu na silnici se staraly nezávislá lichoběžníková ramena se zkrutnými stabilizátory a kapalinovými tlumičemi. Kotouče jsou vzduchem chlazené. Požadavkem v automobilových závodech je co nejmenší váha, proto přední dveře byly vyrobeny z hliníku a kapota s blatníky ze sklolaminátu. Ke všemu se přidali okna z plexi a čelní bylo lepené bezpečnostní sklo. Tím bylo dosaženo hmotnosti 980 kg.
Ve skupině B, byl název automobilu pozměně na Renault MAXI 5 turbo a měl pohon na všechna 4 kola s výkonem 403 koní. V roce 1985 Renault opustil tuto soutěž, protože auto nebylo schopno na nezpevněném povrchu konkurovat ostatním vozům.






Přidat komentář
Poslední komentáře