Mazda má pro nás překvapení! V nové finanční zprávě se nenápadně objevil motor Skyactiv-Z – náhrada za Skyactiv-G a Skyactiv-X. Zatímco Skyactiv-G byl běžně dostupný, Skyactiv-X s HCCI technologií (homogenní zapalování) se příliš neujal. Skyactiv-Z bude dalším čtyřválcem, ovšem s novou „lambda one“ technologií, která umožní extrémně efektivní spalování s nižšími emisemi. Využití této technologie znamená, že palivo bude spalováno maximálně efektivně, což výrazně sníží škodlivé emise. Vývoj tohoto motoru také pomůže vylepšit Mazdiny šestiválcové jednotky, aby splňovaly přísné ekologické normy.
Mazda plánuje nasadit Skyactiv-Z v Evropě a USA, kde bude cílit na přísné normy Euro 7 i americké EPA Tier 4. Ačkoliv první vozy s tímto motorem neuvidíme dříve než v roce 2027, vývojový tým pracuje na tom, aby Skyactiv-Z byl připraven na všechny nové regulace. V Mazdě navíc říkají, že technologie z tohoto čtyřválce pomůže i jejich větším šestiválcům, které by díky tomu mohly být čistější.
Zajímavostí je také fakt, že Mazda pracuje na návratu rotačního motoru a podle posledních zpráv se jim daří s emisními úpravami. A pro fanoušky modelu MX-5 Miata máme dobrou zprávu – spekuluje se, že další generace tohoto oblíbeného roadsteru by mohla dostat právě nový motor Skyactiv-Z. Mazda by však chtěla zachovat Miatu co nejlehčí, což je důvod, proč doufáme, že případná elektrifikace bude pouze minimální, aby neztratila svůj charakteristický sportovní šmrnc.
Tak co, láká vás nový Skyactiv-Z?




Přidat komentář
Poslední komentáře