AutoSite.cz
AktualityčlánkyBezpečnostNovinkyMotorsportElektromobilitaZajímavostiDopravaTestyO nás

Ford v Evropě: Jak ztráta populárních modelů a strategie přechodu na EV ohrožují budoucnost značky

Ford v Evropě: Jak ztráta populárních modelů a strategie přechodu na EV ohrožují budoucnost značky

Ford byl ještě nedávno úspěšnou značkou na evropském trhu, nabízející oblíbené modely jako Fiesta nebo Mondeo, které si zákazníci zamilovali. Rozhodnutí přestat tyto modely vyrábět a zaměřit se na SUV a elektromobily (EV) však způsobilo výrazný pokles prodejů a nyní i rozsáhlé propouštění.

Společnost oznámila, že do roku 2027 propustí 4 000 zaměstnanců v Evropě, především ve Velké Británii a Německu, což představuje 14 % její evropské pracovní síly. Tento krok je výsledkem pokračujících ztrát v segmentu osobních vozidel a náročného přechodu na elektrifikaci.

Ztráta klíčových modelů a propad prodejů

Zatímco evropský trh nových automobilů klesl o 6,1 %, Ford zaznamenal propad o 17,9 % – více než trojnásobek průměru. Absence hlavních modelů, jako jsou Fiesta a brzy i Focus, se ukazuje jako zásadní chyba. Tyto modely byly dlouhodobě základem evropské nabídky Fordu, a jejich vyřazení vedlo k oslabení pozice značky.

Těžkosti s elektromobily

Ford se snaží zvrátit situaci uvedením nových EV modelů, jako jsou elektrické verze Capri, Explorer nebo Puma crossover. Ty však staví na platformě Volkswagen MEB, což může omezit schopnost Fordu diferencovat své produkty. Kromě toho snižuje své produkční cíle těchto modelů kvůli nižšímu zájmu o EV na evropském trhu, což situaci dále komplikuje.

Interní versus externí problémy

Ford v oficiálním prohlášení částečně obviňuje nedostatek vládní podpory pro elektromobilitu v Evropě, včetně chybějících investic do nabíjecí infrastruktury a ukončení pobídek na nákup EV v Německu. Přesto je zřejmé, že problémy Fordu nejsou jen externí. Ostatní automobilky dokázaly i v náročných podmínkách udržet své pozice mnohem lépe.

Jak dál?

Ford musí přehodnotit svou evropskou strategii. Zákazníci stále vyhledávají malé, cenově dostupné benzínové a dieselové vozy, což by Ford neměl ignorovat. Zatímco přechod na EV je nevyhnutelný, vyřazení oblíbených modelů, které tvořily páteř prodejů, zanechalo značku bez silných pilířů.

Pokud chce Ford přežít a prosperovat na evropském trhu, musí lépe reagovat na potřeby zákazníků a nabídnout rozmanitější portfolio, které zahrnuje jak tradiční vozy, tak inovativní EV. Jinak se jeho úpadek může stát trvalým trendem.

Přidat komentář

Odesláním tohoto formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Poslední komentáře

Autor článku
Wattgeek
Redaktor+
Další zprávy
Zimní pneumatiky vs. univerzální: Kdy se vyplatí kompromis a kdy rozhodně ne?.jpg
D3 a 150 km/h – když se česká dálnice konečně nadechla.jpg
Víkend s elektrickým Volkswagenem ID. Buzz: budoucnost rodinného cestování?.jpg
Dálnice D3: opravy pokračují, rychlost 150 km/h se blíží, ale značení budí rozpaky.jpg
Procházka mezi legendami nezpěvněných silnic i závodů.jpg
Jižní Čechy si na D3 už zvykly. A teď přichází další novinka.jpg
Kia boduje! Carnival i Telluride získaly prestižní ocenění od novinářů.jpg
Genesis získal tři ocenění Red Dot za design konceptů X Gran Coupe, Convertible a Equator.jpg
YouTube
Dopravní statistiky
Statistiky za posledních 48 hodin

Počet dopravních nehod : 149x
Počet raněných : 53x

Nepřiměřená rychlost : 36x
Nedání přednosti v jízdě : 13x
Pod vlivem alkoholu : 8x

Vzniklá škoda : 14925 tis. Kč

Příběhy uživatelů
BLOG: Jak jsem se rozloučil se Superbem a našel svůj nový vůz
Videa
1734358969-2024_12_NEW_DS_FRONT_LIGHT_SIGNATURE.jpg
1732050352-valkyrie_silverstone_hero_desktop.jpg
1732049904-Lexus_Forecast_4-1500x900.jpg
1731799378-20241012_123254 (1).jpg
aa3ff9a30a45dbea9b6cc539da568d1a.jpg
Zelená
29.10.2025 07:54 0